This seminar aims to prepare upcoming EFL teachers with the necessary
knowledge and perspectives to utilise basics of SLA in their teaching.
We will concentrate on critical topics that significantly influence
language learners' educational journey. A fundamental understanding of
SLA processes and essential skills will serve as a starting point for
discussing established aspects and emerging trends, including implicit
and explicit language instruction, emotional and motivational aspects of
language learning, as well as individual learner characteristics in
language acquisition.
In order to obtain credit points
(Baustein), students are expected to attend this course, participate
actively and do the assignments, and create a TEFL talk.
For the Modulprüfung there will be a final exam.
- Dozent*in: Can Küplüce
Das Masterseminar "Didaktische Rahmungen für KI im Sprachunterricht –
Von Schriebprozessmodellen bis zur Unterrichtsplanung" stellt sich den
Fragen ob, wie und wann Lehrkräfte generative KI (ChatGPT & Co) für
den Sprachunterricht nutzen sollten. Wir werden uns vor allem (aber
nicht ausschließlich) auf die Schreibförderung konzentrieren und hier
verschiedene Wege kennenlernen, die Nutzung von KI didaktisch zu Rahmen
und zu Begründen.
- Dozent*in: Can Küplüce